recrutare în industria de înfrumuseţare

Procesul de recrutare în industria de înfrumusețare poate ajuta dezvoltarea afacerii tale. Este o decizie importantă să alegi persoanele potrivite care să aibă grijă de clienţii afacerii tale.  De fapt, calitatea serviciilor pe care le oferi, reputaţia ta, precum şi abilitatea de a-ţi dezvolta afacerea depind aproape în totalitate de calitatea oamenilor pe care îi angajezi. De aceea este o calitate managerială foarte importantă să ştii să recrutezi, angajezi şi să menţii în echipa oameni buni.

Îți prezentăm 5 mituri despre selecţie şi recrutare în industria de înfrumuseţare

Mitul nr.1 în recrutare în industria de înfrumuseţare – Cele mai eficiente instrumente de angajare sunt anunţul de angajare şi site-ul salonului

Aceste instrumente îţi asigura aplicanţi, dar nu le cunoşti valoarea şi vei investi mult timp în procesul de recrutare.

Cea mai importantă sursă de angajaţi buni şi cu talent dovedit o reprezintă foştii tăi angajaţi. Studiile arată că 20-25% se întorc în compania de unde au plecat. Atunci când angajatul pleacă să lucreze alături de altă echipa, deseori descoperă că  „iarba nu e chiar atât de verde”. Dacă ai avut angajaţi de valoare care au decis să încerce alte colaborări, nu strică să îi suni şi să îi întrebi. Cine ştie, poate se întorc, sau poate îţi fac recomandări de persoane care îţi pot aduce valoare. Specialiştii susţin că dacă foştii angajaţii s-ar întoarce după o perioada la vechea companie, unde sunt deja familiarizaţi cu programele şi procedurile folosite, nu s-ar mai investi timp în traininguri, iar targetul de productivitate ar fi atins mult mai devreme decât în cazul noilor angajaţi.

A două sursă o reprezintă  angajaţii  pe care îi ai. Întreabă-i dacă cunosc, dacă au lucrat alături sau dacă au învăţat alături de persoane pe care le-ai putea angaja.  Studiile arată că sunt şanse mai mari de până la 3 ori ca potenţialul angajat să fie  mai potrivit. Se pare că actualul angajat îi oferă informaţii detaliate şi astfel viitorul angajat se potriveşte mai bine. În plus, şansele ca acesta să demisioneze în primele luni scad considerabil.

Mitul nr.2 în recrutare în industria de înfrumuseţare – Am suficienţi angajaţi. Nu este nevoie să fac recrutări. Suntem ocupaţi.

Recrutarea seamănă cu duşul, este eficienta dacă o faci în fiecare zi. Dacă nu ai în mod constant o baza actualizată de cv-uri, atunci când rămâi fără un angajat, presiunea situaţiei te va determina să nu faci alegerea cea mai potrivită. Nu poţi pleca cu stomacul gol la cumpărături – vei cumpără lucruri pe care în mod obişnuit nu le mănânci.

Recrutarea eficientă este un proces continuu. Majoritatea specialiştilor în domeniul lucrează, deci ţine cont de acest lucru atunci când programezi interviurile. În plus păstrează confidenţialitatea.  Află care sunt persoanele potrivite pentru baza ta de date chiar şi atunci când nu faci angajări.

Mitul nr.3 în recrutare în industria de înfrumuseţare  – Specialiştii nu vor mai aplică dacă procesul de recrutare este complex

Dacă angajezi profesionişti, te pui la adăpost de multe dificultăţi şi situaţii neplăcute. În primul rând, dacă ai standarde ridicate în recrutare atragi oameni talentaţi pentru că aceştia vor să facă parte din echipe de top. În al doilea rând îţi increditezi afacerea în mâinile angajaţilor. Depinde de tine, de standardele pe care le stabileşti. În al treilea rând cu cât este mai greu de obţinut, cu atât îţi doreşti mai mult locul de muncă.

Mitul nr.4 în recrutare în industria de înfrumuseţare – Totul se rezumă la bani

Nu banii sunt motivul pentru care cineva părăseşte echipa. De obicei sunt neplăceri, insatisfacţii legate de superiorul direct sau de manager. Există 4 lucruri pe care angajaţii şi le doresc de la locul de muncă idiferent de industria în care activeza:

  1. colegi, superiori, manageri buni
  2. echilibru muncă – viaţă personală
  3. oportunitatea de a învaţă, creşte, avansa
  4. apreciere şi recunoaştere

Mitul nr.5 în recrutare în industria de înfrumuseţare – Este imposibil pentru saloanele mici să concureze cu marile reţele de saloane

Dacă tu chiar crezi că nu poţi concura cu marile saloane, cred că nu ţi-ai făcut timp să te gândeşti la beneficiile pe care le oferi. Acestea pot include: flexibilitatea, politici interne prietenoase, mediu de lucru mai puţin competitiv, atenţie personală din partea managerului.

 

Te invit acum să faci un mic exerciţiu. Indiferent de mărimea organizaţiei tale scrie:

A – lista cu top 10 motive pentru care clienţii vin la ţine

B – lista cu top 10 motive pentru care oamenii talentaţi vor să lucreze cu tine

 

Cum ne asigurăm că angajaţii din salonul nostru sunt potriviţi pentru a fi acolo? Cum ne dăm seama în momentul recrutării că sunt ceea ce avem nevoie?

Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare

Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more

 

1 Comentariu

Comentariile sunt inchise.

  1. […] Citeste si articolul Mituri despre selectie si recrutare. […]

©2021 Egia Platformă cursuri online pentru industria beauty 

 

Suntem aici pentru tine

Dacă ai întrebări sau ai nevoie de informații pe care nu le-ai găsit aici, ne poți contacta.

Se trimit datele

Conectați-vă cu datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Creează cont