Strategii de stabilire a prețurilor
Saloanele pot utiliza mai multe strategii de stabilire a prețurilor, în funcție de strategia de marketing. Prețul este unul dintre cele 4 elemente ale mix-ului de marketing, împreună cu produsul, plasarea și promovarea. Strategiile de stabilire a prețurilor sunt importante pentru saloanele care doresc să obțină succes prin găsirea punctului de preț în care pot maximiza vânzările și profiturile.
Pentru o parte considerabilă a clienților prețul a fost și va continua să fie un motivator cu o importanță fundamentală. În stabilirea prețului pentru serviciile din salonul de înfrumusețare vei ține cont de costurile totale, de concurență și de clienții tăi.
Strategii de stabilire a prețurilor
Prețuri premium
Această strategie stabilește prețul mai mare decât la concurență. Această strategie poate fi utilizată în mod eficient atunci când oferta sau serviciul au ceva unic pe piață. Se poate aplica atunci când servicul este primul pe piață și afacerea are un avantaj competitiv distinct.
Prețuri de penetrare
Strategia este concepută pentru a obține cotă de piață prin intrarea pe piață cu un nou produs sau serviciu. Se adopta un preț scăzut față de concurență pentru a atrage clienți. Ideea este ca brandul să se facă cunoscut iar clienții să aibă curaj să îl încerce. Chiar dacă inițial nu sunt câștiguri, strategia este gândită pentru beneficii pe termen lung.
Prețuri economice
Strategia prețului economic , de cartier, apare când salonul are abordare de bază. Salonul oferă servicii de bază, nimic special și menține prețul scăzut. Se atrage un segment specific al pieței care este foarte sensibil la preț.
Prețul psihologic
Prețul psihologic este un preț impar, cu o valoare imediat inferioară unui preț rotund (spre exemplu, 129.99 lei). Se consideră ca este mult mai atractiv pentru clienți salonului. Impactul psihologic al prețului este subliniat și prin sloganuri de genul: “numai 129.99lei”, “ocazie unică”, preț special, având drept scop grăbirea deciziei de cumpărare.
Poți obține avantaje concurențiale semnificative prin reglarea nivelurilor de prețuri. Trebuie să găsești un echilibru între vânzarea la preț întreg și perioadele de reduceri sau promoții. Vânzarea la prețuri promoționale este o tactică eficientă pe termen scurt.
Prețul pare să fie un element foarte simplu, dar există diverse modalităti prin care prețul în sine poate fi utilizat pentru a adăuga valoare și poate fi prezentat în așa fel încât să influențeze percepția clientului. Clienții cumpăra (sau vor să cumpere) combinații de bunuri și servicii care le oferă un maxim de beneficii per suma plătită.
Ține cont de faptul că nimeni nu cumpăra luând în considerare doar prețul.
Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare
Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more