Managementul salonului reprezintă uneori o provocare.

În rolul meu de consultant de afaceri şi trainer  am observat de-a lungul timpului ca managementul salonului este greu. Managementul salonului reprezinta mai mult decât acţiunile îndeplinite de proprietarii de saloane. Uneori,  din cauza managementului salonului defectuos, proprietarii de salon pot fi chiar ei o  cauza a problemei.

Să fii un bun lider al unei afaceri nu este uşor. Însă  evitând câteva greşeli de conducere familiare puteţi evita capcanele comune şi puteţi  construi o echipa fericită şi motivată în jurul vostru.

Aici sunt 6 greşeli in managementul salonului pe care  proprietarii de salon ar trebui să le evite:

  1. Nu transmit echipei obiectivele salonului

În cazul în care echipa  nu ştie destinaţia, cum va şti în ce direcţie să călătorească? Un lider bun va împărtăşi viziunea lui pentru viitorul salon, astfel încât echipa să ştie asupra ce este important să se concentreze.

Fie că este vorba de  extinderea salonului prin atragerea de noi clienţi,  de consolidarea poziţiei prin  păstrarea şi fidelizarea clienţilor, echipa salonului va juca un rol esenţial în atingerea obiectivelor de afaceri. Echipa  trebuie să cunoască care este direcţia şi pe ce se concentrează.

„Acolo unde nu există viziune, oamenii sunt pierduţi.” Ralph Waldo Emerson. Transmite-le obiectivele afacerii şi ei te vor ajuta să le atingi. Spune-le ce se aşteaptă de la ei. Un scop convingător uneşte echipa şi o stimulează să progreseze rapid.

  1. Lipsa delegării

În cazul în care sunteţi proprietarul salon şi încă va ocupaţi de numărarea produselor din  stoc sau de cumpărarea rolelor de hârtie pentru  toaletă, atunci este timpul să începeţi să delegaţi. Niciodată nu veţi avea timpul necesar pentru a duce  afacerea la următorul nivel dacă sunteţi încă împotmolit în activităţiile mărunte ale salonului.

Pentru început poţi delega doar câte o activitate nouă pentru fiecare membru al echipei. Le explici clar modul în care acea responsabilitate trebuie îndeplinită şi ce aşteptări ai de la ei. Oferă-le astfel încrederea că şi ei pot face aceste lucruri. Vei observă imediat diferenţa.

Să nu cazi în capcana că tu poţi face mai bine şi mai rapid aceste lucruri. Deleagă şi vei observa că apar întrebări doar în prima, cel mult a două săptămâna, apoi după ce vei instrui bine echipa vei economisi foarte mult timp pe care îl poţi utiliza pentru dezvoltarea afacerii.

Lucrează la afacerea ta, nu în afacerea ta!

  1. Lipsa încrederii în echipa

Dacă nu delegi înseamnă că nu ai încredere în ei. Dacă delegi, practic implici echipa şi îi dai încredere. Tu cu ce fel de oameni vrei să lucrezi: în care să ai încredere sau în care nu ai încredere?

Stabileşte limite clare în ceea ce priveşte puterea lor de decizie.  Asigură-te că eşti abordabilă atunci când apar situaţii pentru care ei nu au rezolvare şi sunt nevoiţi să  apeleze la tine. Afacerea ta va creşte direct proporţional cu încrederea în persoanele cu care lucrezi.

Încrederea este ca benzina pentru o maşină, iar pentru a stimula oamenii să exceleze în muncă lor, trebuie să creezi încredere.

  1. Apreciere şi recunoaştere insuficiente

Recunoaşterea meritelor angajaţilor pentru o treaba bine făcută înlesneşte terminarea respectivei activităţi. Îi ajută pe salariaţi să fie mai productivi. Aprecierea este un instrument puternic şi cu toate acestea unii uită să-l folosească. Deşi durează câteva secunde pentru a lăuda un angajat,  are un impact incredibil, angajatul devine mai pozitiv, mai productiv, mai plăcut.

Propune-ţi să lauzi cel puţin un membru al echipe în fiecare zi. Foloseşte cuvinte de laudă pentru a-i face pe angajaţi să progreseze.

  1. Grabă în recrutarea personalului

Atunci când un membru al echipei părăseşte salonul dintr-o dată apare o lipsa mare în echipa şi în afacerea ta şi în acelaşi timp să-l înlocuieşti rapid ar putea părea a fi o prioritate. Uneori poate fi tentant să pui în aplicare o soluţie rapidă. Dar invariabil aceasta este o falsă economie. Ar putea fi o soluţie rapidă, dar este puţin probabil să fie o soluţie pe termen lung. Se va sfârşi prin a lua mai mult timp preţios pe termen lung.

Recrutarea persoanei nepotrivite pentru salonul tău poate fi cu mult mai dăunătoare decât  un post vacant pentru o săptămâna în plus sau chiar o luna. Merită să-ţi aloci suficient timp şi să te asiguri că persoana pe care o angajezi se potriveşte pentru salon.

Alături de etapele pe care ţi le-ai pregătit pentru interviu nu uita şi de probele practice pe care le poţi cere viitorilor angajaţi .

  1. Nu ascultă

Desigur, nu este de dorit să te bombardeze echipa cu păreri solicitate, sau nu, din minut în minut.  În acelaşi timp este bine să arăţi deschidere pentru idei inovative pe care un membru al echipei poate să le aducă în salonul tău.

Este afacerea ta şi, la sfârşitul zilei, opinia ta este cea care cântăreşte cel mai mult. Nu-ţi fie frică să-ţi urmezi instinctul personal chiar dacă acest lucru implică luarea unei decizii dificile sau neplăcute pentru tine.

Cel mai bun manager este acela care ştie să aleagă oamenii capabili de a realiza ce vrea el, iar apoi ştie să se abţină de la a se amesteca în muncă lor.

Managementul salonului reprezintă și încrederea în subordonaţi şi deleagarea autorității. Apreciază contribuţiile individuale şi sărbătoreşte realizările.

Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare

Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more

 

©2024 Egia Platformă cursuri online pentru industria beauty 

 

Suntem aici pentru tine

Dacă ai întrebări sau ai nevoie de informații pe care nu le-ai găsit aici, ne poți contacta.

Se trimit datele

Conectați-vă cu datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Creează cont