Cum îţi păstrezi clienţii dacă îţi pleacă angajaţii?
Este o situaţie cu care fiecare salon se poate confrunta. Emoţiile sunt inevitabile de fiecare dată când se întâmplă acest lucru. Dar ce poţi face atunci când pleacă angajaţii şi odată cu ei pleacă şi clienţii? Cum îţi păstrezi clienţii?
Iată 6 acţiuni de marketing pe care le poţi întreprinde pentru a preveni ca angajatul tău să plece cu clienţii salonului:
1. Contactează imediat clienţii fostei angajate.
Primul pas esenţial este să rămâi în legătură cu clienţii şi să le recomanzi un alt membru al echipei pentru serviciile viitoare. Este crucial ca ei să afle de la tine despre plecarea angajatei, înainte să audă zvonuri din exterior.
Recomandarea este să faci contact telefonic. Acest lucru arată că îţi pasă şi le oferă oportunitatea de a face o programare cu un alt membru al echipei. Un mesaj text este insuficient într-o astfel de situaţie. Dacă nu reuşeşti să îi contactezi din prima, poţi trimite un e-mail clienţilor rămaşi.
2. Gândeşte-te la modul în care comunici despre plecarea angajatei.
Acceptă plecarea angajatei într-un mod pozitiv. Fă o declaraţie care să îi ureze succes în noul său drum şi pune salonul într-o lumină pozitivă. Concentrează-te pe beneficiile pentru clienţi. Nu discuta despre motivele plecării sau despre posibilele comentarii negative ale fostei angajate. Este momentul să subliniezi lucrurile bune despre salonul tău.
3. Evită bârfele în echipă.
În astfel de situaţii, echipa rămasă are tendinţa de a porni bârfe. Nu încuraja acest comportament. Indiferent de abilităţile şi calităţile fostei angajate, este important să nu laşi echipa să facă comentarii negative în faţa clienţilor. Focalizează-te pe lucrurile pozitive şi pe satisfacerea nevoilor clienţilor.
4. Pregăteşte un script pentru a păstra clienţii.
Elaborează un script care să fie folosit de întreaga echipă pentru a informa clienţii despre situaţie şi pentru a face programări cu alţi membri ai echipei. Asigură-te că fiecare angajat ştie ce să spună şi că informaţia ajunge la ei cât mai repede posibil.
5. Fă tot posibilul pentru a reţine clienţii.
Anticipează ofertele pe care noul salon le va face clienţilor şi pregăteşte-ţi propria strategie de marketing pentru a menţine clienţii. Fii creativă şi oferă valoare adăugată fiecărei vizite în salon.
6. Fii activă pe reţelele sociale.
Monitorizează activitatea noului salon pe reţelele sociale şi reacţionează în consecinţă. Promovează-ţi serviciile mai des şi construieşte-ţi un brand puternic.
6 + Clienţi pleacă…
Există clienţi care vor migra către noul salon. Concentrează-te pe cei care rămân şi asigură-te că fiecare vizită în salon devine o experienţă memorabilă. Concentrează-te pe calitatea serviciilor şi pe satisfacerea nevoilor clienţilor, iar ei vor rămâne fideli indiferent de componenţa echipei.
Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare
Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more
Comentariile sunt inchise.
[…] Găsești aici un articol despre Cum îţi păstrezi clienţii dacă îți pleacă angajații? […]