Feedback-ul clienților
Feedback-ul clienților are efectele benefice pentru îmbunătățirea relației cu clienții salonului de înfrumusețare. Orice reclamație este un feedback din care puteți să învățați.
Cei care fac reclamații sunt prietenii dvs. deoarece le pasă de dvs. și vă spun unde ați greșit. Este mai bine ca acești clienți să vi se plângă, iar voi să le rezolvați problemele, decât ca ei să se plângă prietenilor lor în legătură cu dvs.
Facilitarea căilor prin care clienții vă oferă feedback este esentială pentru imbunătătirea calitătii serviciilor. Dacă nu aveți un proces de colectare a plângerilor, ușor de folosit de către clienți, creați-l. Unii clienți vor critica și vor fi furioși, dar la baza fiecărei reclamații se află un adevăr care, odată invătat, vă va ajuta să vă perfecționați afacerea.
Imbunătătirea continuă este posibilă prin feedback-ul clienților sau prin relatarea experienței.
Feedback-ul permite companiei să soluționeze reclamațiile și să imbunătătească experiența clientului. Poate avea un efect imediat asupra afacerii prin reducerea gradului de renunțare la serviciile companiei.
Sunt 6 Paşi de urmat pentru un program de feedback eficient:
- obţinerea în mod continuu şi provocarea feedback-ului obţinut din partea clienţilor. Clienţii trebuie contactaţi mereu, nu numai atunci când apare o problemă. Clientul trebuie încurajat să comunice.
- analizarea feedback-ului clienţilor pentru a obţine informaţii valoroase: Cum ar fi care sunt cele mai utilizate canale de comunicare, motivele care stau la baza loialităţii clienţilor, cât de loiali sunt aceşti clienţi, care sunt noile oportunităţi de creştere pentru afacerea dvs.
- un pas important este răspunsul rapid reclamaţiilor transmise de clienţi. Printre clienţii care au înregistrat o plângere, 54-70% vor cumpăra din nou în situaţia în care primesc o rezolvare. Această cifră urca până la 95% în cazul în care clientul simte ca reclamaţia sa a fost rezolvată rapid.
- utilizarea informaţiilor din feedback şi aplicarea unor măsuri şi mai apoi măsurarea rezultatelor.
- continuarea adresării întrebărilor, analizarea şi îmbunătăţirea cerinţelor clienţilor. Nevoile, dorinţele, reclamaţiile şi problemele clienţilor sunt într-o permanentă schimbare. De aceea este important să se stabilească o comunicare constantă cu aceştia.
- Păstrarea unei relaţii continue cu clienţii, menţinându-se încrederea şi respectul pentru companie.
Tratarea obiecţiilor clienţilor înseamnă, în mare parte, câştigarea încrederii clientului. Este important să existe percepţia unui câştig reciproc avantajos.
Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare
Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more