Strategii de soluţionare pentru conflicte în salon
Obiectivul principal al managerului salonului de înfrumusețare este acela de a gestiona resursele umane astfel încât, să fie obţinute performanţe optime şi sigure, folosind cele mai adecvate metode tehnice de lucru. Insă, oriunde sunt oameni, există idei, valori, stiluri, standarde care pot intra în conflict. Prin urmare nu există firmă perfectă, fără conflicte. Nu există relaţii fără dificultăţi, iar relaţiile cu şi dintre angajaţi nu fac excepţie de la regulă. Prin urmare, managerul va apela la strategii de soluţionare pentru conflictele în salonul de înfrumusețare.
Pentru a gestiona cu succes conflictele în salonul de înfrumusețare vom pune în practică relaţii armonioase între angajaţi şi vom crea un climat care urmăreşte soluţionarea conflictelor imediat ce apar. Atunci când apar conflicte putem apela la strategii de soluţionare pentru conflictele în salonul de înfrumusețare.
Strategii de soluţionare pentru conflicte în salon:
- Strategie orientată spre ocolire
- Strategia orientată spre acomodare
- Strategia orientată spre compromis
- Strategia orientată spre colaborare
Strategii de soluţionare pentru conflictele în salon – Strategia orientată spre ocolire
se caracterizează prin faptul că, deşi părţile aflate în conflict recunosc existenţa conflictului, acestea nu doresc să se confrunte. Evitarea conflictului are rolul ei. Dacă este ceva neînsemnat, dacă sunt alte probleme importante de rezolvat sau dacă nu avem suficiente informaţii, evitarea conflictului poate să fie un răspuns înţelept. Deşi evitarea conflictelor poate oferi o oarecare reducere a stresului, în realitate conflictul nu dispare „de la sine:, ci rămâne în stare latentă.
Strategii de soluţionare pentru conflicte în salon – Strategia orientată spre acomodare
urmăreşte satisfacerea nevoilor celorlalţi. Aceasta înseamnă că acomodarea determina angajaţii să devină cooperanţi şi dispuşi să satisfacă nevoile celorlalţi, mai ales atunci când armonia şi stabilitatea sunt valori importante. Pe termen lung însă , angajaţii nu sunt întotdeauna dispuşi să-şi sacrifice obiectivele sau nevoile personale numai pentru a menţine relaţii de colaborare. Acest tip de strategie de adaptare poate să limiteze creativitatea sau să stopeze apariţia noilor idei şi soluţii în rezolvarea conflictelor.
Strategii de soluţionare pentru conflictele în salon – Strategia orientată spre compromis
îmbină impunerea punctului de vedere şi cooperarea sau satisfacerea nevoilor celorlalţi. Părţile implicate în conflict conştientizează riscul apariţiei unui conflict mult prea mare, şi, caută , de obicei, să negocieze. Adopta o poziţie care duce la un câştig redus sau o pierdere limitată. Prin urmare strategia de compromis are ca obiectiv găsirea unei soluţii reciproce avantajoase care să satisfacă parţial ambele părţi din conflict.
Strategii de soluţionare pentru conflictele în salon – Strategia orientată spre colaborare
are în vedere soluţionarea conflictelor prin menţinerea relaţiilor interpersonale între părţi şi asigurarea că ambele părţi îşi vor realiza scopurile. Fiecare parte implicată accepta dialogul şi văd conflictul că pe o provocare a capacităţii de a îl soluţiona. Strategia orientată spre colaborare solicita ambele părţi să adopte o soluţie câştig-câştig. Diferenţele de opinie pot şi trebui să existe, deoarece conduc la noi puncte de vedere şi pot stimula creativitatea. Trebuie să avem încredere în partenerul de conflict, deoarece atitudinea de încredere atrage după sine încredere.
Găsești aici un articol despre Conflictele în salonul de înfrumusețare
Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare
Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more
Comentariile sunt inchise.
[…] Găsești aici un articol despre Strategii de soluţionare pentru conflictele în salonul de înfrumusețare . […]