În tot mai multe saloane de frumusețe, recunoașterea importanței fidelizării clienților după vânzare este tot mai evidentă. Motivul pentru care fidelizarea ocupă un loc de primă importanță este simplu: un salon poate să prospere pe termen lung doar atunci când reușește să-și satisfacă clienții și să-i motiveze să revină și să recomande serviciile sale altora. Așadar, fidelizarea, o strategie orientată spre client, nu mai este considerată opțională, ci esențială în menținerea și dezvoltarea afacerii.

Impactul Pozitiv al Fidelizării în Afacerea de Înfrumusețare

Experiența clientului poate fi definită drept o combinație între prestația efectivă a unui salon și emoțiile pe care le provoacă în clienți. Aceste emoții vor determina susținerea mărcii și vor influența în mod direct gradul de loialitate față de salon și promovarea serviciilor sale. Vânzarea nu trebuie să fie văzută ca sfârșitul unei interacțiuni cu clientul în salonul tău!

Costurile pentru menținerea relațiilor cu clienții sunt semnificativ mai reduse în comparație cu cele pentru atragerea de noi clienți. Statisticile arată că investiția pentru menținerea clienților este cu 80% mai redusă. Marketingul poate ajuta să creați valoare pentru clienți. Prin măsuri specifice, puteți asigura mulțumirea clienților care trec pragul salonului. Mulțumirea clienților este determinată de calitatea percepută raportată la dorințele, nevoile și așteptările lor. Dorințele și nevoile sunt strâns legate de problemele pe care clienții doresc să le rezolve. Fidelizarea și loialitatea clienților asigură cifra de afaceri și reduc costurile de atragere a noilor clienți.

Focus pe Experiența și Satisfacția Clientului

Fidelizarea este unul dintre elementele principale în relația cu clienții, de care depinde cultivarea unei relații durabile de tipul „câștig/câștig” între salonul tău și clienți. Un client fidel este unul care manifestă un anumit atașament pentru marca, produsul sau serviciul tău. Clienții rămân fideli atunci când sunt convinși că primesc un echivalent care este mai valoros decât prețul plătit. Nevoile și dorințele clienților trebuie să stea în centrul acțiunilor de marketing ale salonului, iar acest lucru se poate realiza prin strângerea de informații cât mai complete de la clienți.

Termenul „loialitate” evocă imaginea unui devotament necondiționat. Nu toți clienții sunt la fel de loiali și nici un client nu va dovedi mereu același grad de loialitate. Oamenii diferiți răspund diferit la lucruri diferite. Unii reacționează la stimulente, alții la marketing diferențiat, alții la standarde ridicate de servicii, iar alții la excelența serviciilor și la promovarea puternică a brandului.

Ce trebuie să faci pentru a determina clienții să revină în salonul tău?

Este important să îndeplinești următoarele condiții pentru a fi cât mai credibil și important pentru clienții tăi:

1. Fii flexibil. Pune clienții pe primul loc și gândește-te la diverse modalități de a le răspunde dorințelor și nevoilor. Fii imprevizibil și oferă-le soluții inovatoare, care să le aducă un plus de valoare. În felul acesta, le arăți că nu ești limitat de reguli și că te poți adapta fiecăruia, personalizând relația cu aceștia.

2. Fii credibil. Odată ce faci o promisiune către un client, indiferent de formă sub care ai transmis acest mesaj, respect-o și încadrează-te în timpul estimat.

3. Fii excepțional. Relațiile cu clienții pot schimba mult modul în care ești perceput. Ai grijă să le oferi tot sprijinul de care au nevoie și oferă-le mai mult decât s-ar aștepta să primească. Pe toată durata interacțiunii, de la identificarea serviciului potrivit până la furnizarea efectivă a acestuia, fii atent la detalii, deoarece acestea pot face diferența.

4. Fii generos. Recompensează-le achizițiile repetate și loialitatea față de salonul tău. Arată-le că apreciezi acest lucru oferind prețuri speciale, carduri de fidelitate, cadouri, bonusuri, orice lucru prin care le transmiți mesajul că sunt valorizați.

Experiența clientului este crucială în construirea „loialității emoționale” pe termen lung sau a atașamentului față de un salon. O experiență plăcută va conduce, cel mai probabil, la tranzacții repetate, clienții fiind dispuși să recomande serviciile salonului. Implementarea unui sistem de fidelizare a clienților te poate ajuta să-i păstrezi pe termen lung și să profiți de beneficiile pe care le pot aduce aceștia. Pe lângă costurile mai reduse, ei îți pot aduce și noi clienți.

Cel mai valoros lucru pe care un salon îl poate primi de la unul dintre clienții săi este o recomandare, astfel clientul acționează ca un consilier activ și pozitiv.

Învăţând să vedem procesul fidelizării prin ochii unui client, vom descoperi motivele dominante de cumpărare ale clienţilor şi vom stabilii relaţii durabile cu aceştia.

Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare

Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more

 

©2025 Egia Platformă cursuri online pentru industria beauty 

 

Suntem aici pentru tine

Dacă ai întrebări sau ai nevoie de informații pe care nu le-ai găsit aici, ne poți contacta.

Se trimit datele

Conectați-vă cu datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Creează cont