Vorbim despre marketing centrat pe client destul de des, in industria de infrumusetare . Nu este un concept nou, dar a ajuns să fie din ce în ce mai relevant. Centrarea pe client este o strategie care aliniază dezvoltarea și livrarea serviciilor salonului în jurul nevoilor clienților.
Cunoașterea aspectului prin care salonul dumneavoastră se poate diferenția față de concurenţi – iar apoi elaborarea strategiei de activitate pe baza acestuia – este poate cel mai important element al oricărui plan strategic reușit.
Marketing centrat pe client – Avantajul competitiv
Clienţii din ziua de azi au alternative, există foarte mulţi furnizori de servicii de înfrumuseţare. În contextul actual al afacerilor, ne găsim invariabil într-o piaţă controlată de client, iar acest fapt are implicaţii serioase. În cazul în care clientul nu este mulţumit de oferta sau serviciile tale, pur şi simplu nu vei reuşi să ai o relaţie cu acesta. Chiar şi când oferta ta este cea mai bună, aceasta va fi selectată de către client doar atunci când o va percepe ca atare. Modul în care ne punem oferta în evidenţă devine crucial în influenţarea percepţiei.
Clienţii de astăzi nu sunt uşor de mulţumit. Ei au mai multe cunoştinţe şi cer mai mult, aşteptând în primul rând calitate. Ei se aşteaptă ca firmele să fie în stare să-şi diferenţieze ofertă, respectiv să fie în stare să răspundă la întrebarea : „ De ce ar trebui să te alegem pe tine?”
Din ce în ce mai multe saloane folosesc marketing centrat pe client. Ofera servicii, soluţii sau experienţe, asigurându-se că oferta lor vine în întâmpinarea nevoilor clienţilor.
Deţii un avantaj competitiv dacă oferta ta are mai multe beneficii relevante decât concurenţa. Aceste beneficii formează baza evaluării valorii de către client. Compararea valorilor percepute ale tuturor concurenţilor este baza luării deciziei.
Marketing centrat pe client – Avantajul durabil
Un avantaj durabil există atunci când poţi oferi anumite beneficii, care diferenţiază oferta ta de cele ale concurenţilor tăi şi care nu pot fi uşor copiate. Acest lucru nu este legat de obicei de ceea ce oferi sau faci, ci mai degrabă de cum faci. Avem 3 elemente esenţiale: valoarea brandului, etica afacerii şi managementul relaţiilor. Gândeşte-te la experienţele clienţilor în relaţia cu tine – ce anume face aceste experienţe să fie speciale?
Revizuirea relaţie cu clienţii:
- Ce ai făcut pentru a menţine clientul?
- Cum ai verificat satisfacţia clientului?
- Ce acţiuni ai întreprins ca să identifici ce poate fi făcut şi îmbunătăţit pentru clienţi?
- Ce procent din activitatea ta pe acest an – ca volum şi ca valoare – s-a datorat clienţilor fideli?
Dacă managementul relaţiei cu clienţii este prioritar, acest fapt va avea un efect direct şi rapid.
Serviciile bune nu se vând de la sine. Percepţia este cheia luării unei decizii, iar modul în care un serviciu este prezentat poate influenţa puternic percepţia, prin urmare şi alegerea celor care decid.
Saloanele urmăresc îmbunătăţirea activităţii de deservire a clientului, asigurându-se că fiecare contact cu clientul este cel puţin satisfăcător. Punerea accentului pe construirea unei relaţii cu clientul este esenţială. Trebuie să munceşti din greu pentru a păstra cât mai mult un client.
„În centrul strategiei oricărei firme se afla clientul” Peter Drucker
În contextul unei concurente acerbe, situarea clientului în centrul afacerii poate garanta succesul. Pentru a avea un salon competitiv pe piaţă, managerului îi revine rolul de a atrage noi clienţi dar şi de a menţine clienţii actuali. Acest rol îl poate îndeplini doar împreună cu echipa sa. Fiecare angajat este necesar să conştientizeze cât de important este impactul clienţilor pentru afacere.
Pentru a atrage clienţi, strategia aplicată va fi de a identifica ceea ce vor clienţii şi apoi încercarea de a îndeplini cerinţele clienţilor într-un mod mai eficient decât concurenţa. Pe termen lung, o companie trebuie să satisfacă cerinţele clienţilor şi să obţină bani. Cu cât oferta se sincronizează mai bine cu cerinţele clienţilor, cu atât aceştia sunt dispuşi să plătească mai mult, şi astfel afacerea va fi profitabilă.
Te-ar mai putea interesa și http://egia.ro/marketingul-relational/