Cum creaţi un plan eficient de marketing

Cum creaţi un plan eficient de marketing

 

Firmele care au succes au început invariabil cu un plan de afaceri. Firmele care au succes în marketing, încep cu un plan eficient de marketing. Cum creaţi un plan eficient de marketing ?

Planul de afaceri descrie cu ce se ocupă afacerea, ce faceţi, cu cine faceţi, viziunea asupra tuturor aspectelor legate de afacere. Planul de marketing este o parte importantă a planului de afaceri. Este important să petreci câteva ore în planificarea acțiunilor de marketing pentru a avea profitabilitate timp îndelungat. Marketingul nu este un sprint si nu se face doar din când în când, este o activitate pe care întreaga echipă o desfăşoară zilnic, la fiecare contact direct sau indirect cu clientul.

 

Planul de marketing ar trebui să acopere cel puţin 6 luni. Dezvoltarea planul de marketing eficient poate dura mult timp, însă şi rezultatele pe termen lung pot face diferenţa pe piaţă. Planul de marketing este pentru întreaga echipă un manual care ghidează pas cu pas.

Între elementele care definesc comportamentul clientului şi care ne ajută la planificarea şi implementarea unui marketing eficient se numără:

  • Motivele pentru care clientul cumpăra sau nu
  • Preferinţele cumpărătorului
  • Intenţiile de cumpărare
  • Obiceiurile de cumpărare
  • Atitudinea faţă de brand

O componentă importantă a marketingului este informaţia.

Informaţia pe care o putem obţine din cercetarea de marketing include:

  • Identificarea noilor oportunităţi în piaţă
  • Identificarea cauzelor care au dus la migrarea spre concurenţa
  • Schimbările produse în percepţia clientului faţă de brand
  • Nevoile şi dorinţele clientului

 

Un plan de marketing cu adevărat solid merge dincolo de definirea obiectivelor generale. Deseori planul este foarte detaliat, unde fiecare obiectiv specific stabilit este analizat și descris în detaliu. Împreună cu stabilirea acestor obiective specifice trebuie realizată o listă unde se vor specifica pașii de acțiune pentru fiecare obiectiv în parte. Acest lucru ajută creatorul campaniei de marketing să identifice obiectivul dar și modalitățile în care se va obține atingerea obiectivului.

 

Găsești aici un articol despre 4 paşi pentru un plan de marketing eficient .

Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare

Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more

 

©2021 Egia Platformă cursuri online pentru industria beauty 

 

Suntem aici pentru tine

Dacă ai întrebări sau ai nevoie de informații pe care nu le-ai găsit aici, ne poți contacta.

Se trimit datele

Conectați-vă cu datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Creează cont