Fidelizarea clienţilor este un mod revitalizant de a face marketing orientat către clienţi
Obiectivul oricărui program pentru fidelizarea clienţilor trebuie să fie acela de a crea valoare pentru client. Aceasta este valoare afectivă, dar şi valoare economică. În relaţia cu clientul, strategia de fidelizare este un element indispensabil. O condiţie esenţială pentru fidelizare este ascultarea clienţilor. Raţiunile care explică necesitatea punerii în aplicare a unei strategii de fidelizare sunt multiple.
Iată cel puţin 9 motive întemeiate pentru fidelizarea clienților:
- Fidelizarea clienţilor – Dezvoltarea cifrei de afaceri. Tehnicile de fidelizare vor căuta fie să crească frecvenţa vizitelor la salonul de înfrumuseţare, fie să mărească valoarea medie/vizită la salon
- Fidelizarea clienţilor – Creşterea ratei tranzacţiilor repetate. Un client mulţumit de calitatea serviciului oferit de salon va fi predispus să aleagă în mod repetat acelaşi salon datorită încrederii pe care experienţa trecută i-o garantează. În acelaşi timp, evită posibilele riscuri care pot să apară la un nou salon.
- Fidelizarea clienţilor – Cross selling. Odată ce ai reuşit să fidelizezi un client prin satisfacţia pe care serviciul tău i-a adus-o, transferul de încredere se va face rapid către toată gama de servicii aflate în portofoliul salonului tău.
- Fidelizarea clienţilor – Ameliorarea perceperii, imaginii firmei proprii. Programul de fidelizare vizează să se ocupe de noţiuni ca preferinţă şi rata notorietăţii. Obiectivul este de a determina clientul să aibă o atitudine pozitivă faţă de marcă sau firmă.
Fidelizarea clienţilor – Creşterea intensităţii de cumpărare.
Un volum de achiziţie mai mare din partea clientului, în special prin vânzări adiţionale (produse sau servicii), determină o relaţie cu valoare adăugată. Se dezvoltă pe doua axe: o valoare adăugată economică (tranzacţională) şi o valoare adăugată afectivă (relaţională).
- Fidelizarea – Creşterea toleranţei faţă de majorarea preţurilor. Comparativ cu un potenţial client, clientul fidel va considera creşterea preţului o situaţie logică în evoluţia salonului său de încredere, şi nu o încercare de speculaţie.
- Fidelizarea clienţilor – Scăderea ratei de migrare a clienţilor. Analizat din punct de vedere concurenţial, acest avantaj capătă o valoare dublă: prin oprirea migrării clienţilor se pun bazele dezvoltării companiei şi, în acelaşi timp, este stopat procesul de evoluţie a concurenţilor.
- Fidelizarea clienţilor – Mărirea numărului de bariere de plecare. Practic vă descurajaţi clienţii să se îndrepte spre concurenţă. Un client care a investit într-o relaţie de acomodare cu salonul dumneavoastră se va lovi de o barieră psihologică atunci când se va gândi să apeleze la serviciile altui salon concurent.
- Fidelizarea clienţilor – Generarea de recomandări. În acest caz, clientul nu se va “mulţumi” să beneficieze de serviciile salonului, ci va încuraja acest lucru şi în rândul cunoscuţilor. Nu trebuie să ignorăm faptul că informaţiile venite din rândul celorlalţi clienţi au cea mai mare relevanţă pentru potenţialii clienţi.
E timpul pentru o strategie de fidelizare centrată pe clienţii salonului tău. Această va conduce la o creştere a capitalului de simpatie, la o relaţie mai lungă şi, deci, mai profitabilă cu clienţii.
Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare
Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more
[…] Te-ar mai putea interesa și 9 motive întemeiate pentru fidelizarea clienţilor. […]