4 paşi pentru un plan de marketing eficient
Pasul 1. Analizează-ți piața.
Află cine sunt clienții tăi, care sunt nevoile lor, când și cât sunt dispuși să plătească pentru aceste nevoi și dorințe. Descoperă care este poziția salonului tău pe piață. Care sunt motivele pentru care clienții îți preferă serviciile? Cine sunt competitorii tăi, ce avantaje ai tu, ce avantaje au aceștia? Identifică punctele slabe ale concurenței și modul în care le poți exploata.
Baza unei strategii de marketing eficiente constă în înțelegerea situației actuale a firmei tale. Analizează corect pentru a putea planifica acțiunile corecte.
Pasul 2. Stabilește-ți scopurile.
Dacă începi un proiect fără să știi unde vrei să ajungi, cu siguranță nu vei reuși să ajungi acolo. Dacă înțelegi bine piața, vei ști ce scopuri să îți stabilești. Care sunt obiectivele tale pentru dezvoltarea afacerii? Care este filozofia firmei tale? Ce avantaje competitive oferi? Care este cifra de afaceri dorită? Câți clienți noi trebuie atrasi și cum îi menții? Cum vei crește efectiv vânzările?
Care sunt obiectivele prioritare: consolidarea unei imagini pozitive, îngrijirea clienților actuali, optimizarea costurilor, atragerea de clienți noi sau creșterea notorietății în domeniu?
Pasul 3. Planifică-ți drumul către scopuri.
Stabilește în această etapă mixul de marketing (produs, preț, plasare, promovare). Ce servicii oferi, ce prețuri practici, prin ce canale ajungi la clienți, cum află aceștia de serviciile tale. Planul de acțiune este reprezentat de cei 4 P, mixul de marketing. Aspectele pe care trebuie să le iei în considerare sunt:
Pentru politica de produs:
– Ce nevoi ale clienților vei satisface?
– Ce avantaje competitive oferi?
– Ce categorii de servicii oferi? Ce mărci de produse utilizezi?
Pentru politica de preț:
– La ce preț obții un profit satisfăcător?
– Care sunt prețurile practicate de competitori?
– Ce programe de reduceri de preț ai pentru a atrage noi clienți?
Pentru politica de plasare:
– Cum ajung serviciile tale la clienți? Cum poți optimiza experiența clienților?
– Oferi consultanță clienților înainte și în timpul serviciilor de înfrumusețare?
– Clienții au acces facil la contacte, cataloage, liste de prețuri?
Pentru politica de promovare:
– Cum îți prezintă afacerea în 60 de secunde?
– Ce argumente ai pentru a vinde serviciile?
– Care este imaginea firmei tale?
Pasul 4. Stabilește-ți acțiunile.
A eșua în planificare înseamnă a planifica eșecul. Stabilește-ți clar un calendar al activităților de marketing pentru această perioadă. Acesta va conține informații clare despre ce, când și unde se desfășoară. Stabilește și cine se va ocupa de aceste activități.
Stabilește-ți bugetul pentru marketing din timp. Marketingul trebuie văzut ca o investiție. Nu uita că va trebui să aloci buget pentru: promovare pe Facebook, oferte tipărite, modificări ale site-ului, recompense/stimulente pentru angajați. Acordă o atenție sporită politicii de discounturi, fiecare reducere de preț reprezintă un cost pentru tine. Fă-ți calculele corect și vezi ce poți oferi și până unde poți merge cu reducerile de preț. Mai degrabă oferă valoare adăugată serviciilor tale decât discounturi.
Alege promoțiile pe care le vei desfășura. Nu încerca să faci prea multe într-un timp prea scurt și, în general, prea aglomerat. Pune mai mult accent pe calitate, nu pe cantitate.
Găsești aici un articol despre Cum să creați un plan eficient de marketing
Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare
Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more
Comentariile sunt inchise.
[…] Găsești aici un articol despre 4 paşi pentru un plan de marketing eficient . […]