strategii de marketing pentru a atrage clienţi

Implementarea celor mai potrivite strategii de marketing te ajută să atragi clienți pentru salonul tău. Marketingul este probabil cel mai important aspect ale unui salon profitabil. Mai ales că durează mult  timp pentru a atrage clienţi şi a-i fideliza. Așadar din multitudinea de strategii de marketing ți-am pregătit strategii de marketing pentru a atrage clienţi pentru salonul tău.

Strategii de marketing pentru a atrage clienţi

Cunoaște-ți clienţii 

“Cunoaşte-ţi clienţii” este probabil cea mai inteligentă strategie pe care o poţi aplica în afacerea ta. Care sunt problemele lor? Ce dorinţe şi nevoi au? Care este cea mai mare temere a lor când aleg un salon? Cum văd ei soluţia la problema cu care se confruntă?

Clienţii sunt cei pe care trebuie să te focalizezi, aşadar trebuie să afli cine sunt şi ce îşi doresc. Poți astfel să le îndeplineşti aşteptările. Clienţii sunt cei care vor livra bani în contul salonului tău. Cu cât  afacerea ta se va focaliza pe servirea clienţilor şi îndeplinirea aşteptărilor lor, cu atât  afacere va fi mai de succes.

Cele mai mari oportunități apar acolo unde sunt și cele mai mari probleme. Cea mai bună metodă de a descoperi aceste probleme este să stai de vorbă cu clienții salonului tău. Discută cu ei, vei putea  descoperi probleme ale serviciilor tale pe care trebuie să le rezolvi.  Asigură-te că nu pierzi clienții actuali. Dialogul te va ajuta să descoperi și oportunități noi pentru viitor.

Ai grijă de site-ul salonului

Dacă vrei să atragi mai mulţi clienţi pentru salonul tău trebuie să ştii că site-ul are un rol esenţial. Atunci când caută promoţii şi reduceri, clienţi preferă reţelele sociale, însă atunci când caută saloane noi sau produse şi servicii noi, clienţii caută pe site. Site-ul salonului chiar e important. Dacă un client  intră pe site-ul salonului tău, cu ce  impresie rămâne? Este site-ul atrăgător pentru clienţi? Ce ai putea îmbunătăţi?

Atâta vreme cât lucrezi în industria beauty, şi îi faci pe clienţi să se simtă şi să arate fabulos, site-ul tău de ce nu ar arăta fabulos? Iată două caracteristici esenţiale pe care site-ul tău ar trebui să le aibă pentru a putea câştigă încrederea unui potenţial client nou:

  • Să fie uşor de găsit! Să se regăsească pe prima pagină de căutare google.
  • Să fie util! Adică să ajute clientul să ia decizia de a te vizita, să îi ofere informaţii utile legate de pregătirea angajaţilor tăi, produsele utilizate în salon, serviciile oferite, preţurile, un blog cu informaţii utile pentru îngrijire.

Site-ul este oglinda afacerii. Această regulă este valabilă și pentru salonului tău. Furnizarea de conținut relevant este o strategie eficientă pentru construirea încrederii clienților.

Cu cât este mai util, mai complet și educațional conținutul site-ul salonului tău, cu atât mai mulți clienți atragi în salon.

Stabilește alianţe strategice

O altă strategie de marketing pentru a atrage clienţi pentru salonul tău, o reprezintă alianţele strategice. Acestea au scopul de a oferi partenerilor acces la propriul portofoliu de clienţi. Această strategie este  extrem de importantă pentru saloane, indiferent de tipul de servicii de înfrumusețare pe care le oferă.

Cum realizezi alianţe strategice? Dacă încerci să atragi noi clienți, stabilește legături cu alte afaceri locale care au același public țintă.  Salonul tău va colaborara cu alte companii care oferă produse/servicii complementare. Puteți crea împreună oferte pentru a atrage mai mulți clienți. De exemplu, salonul tău poate stabili o alianţă cu o companie de organizări evenimente, cu un studio foto,  cu un designer vestimentar sau cu un nutriţionist.

Cum poți colabora? În funcţie de termenii colaborării vei stabili dacă pentru fiecare client adus reciproc vei acorda/primi un comision. Pe baza unui plan stabilit vă veţi oferi clienţi reciproc sau unul dintre parteneri va oferi acces la clienţii săi, iar celălalt va oferi comision.

Îmbunătățește retenția clienților

În goana permanentă după clienți noi în salon este esențial să ai grijă și de clienții actuali.  Este foarte bine să ai clienți noi. Este și mai bine ca aceștia să revină în salon. Retenţia clienţilor se dovedeşte a fi mai profitabilă decât atragerea unor clienţi noi. Este de 10 ori mai ieftin să menții un client deja existent decât să atragi unul nou.  Nu mai este suficient să atragi clienţii. Este necesar să apelezi la strategii de retenție pentru a menţine clienţii. Astfel  vei dezvolta relaţii profitabile pe termen lung cu aceştia.

Câștigă încrederea și loialitatea clienților. Crește astfel probabilitatea ca aceștia să recomande salonul tău. Lucru benefic pentru afacerea ta beauty deoarece recomandarea este una dintre cele mai bune și puternice metode de promovare.

Iți recomand să citești și 12 sfaturi utile pentru atragerea clienţilor în salon și Cum să atragi și să păstrezi clienții în salon.

Care dintre strategiile de marketing pentru a atrage clienți  poți să le  implementezi  pentru dezvoltarea salonului tău?

Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare

Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more

 

©2023 Egia Platformă cursuri online pentru industria beauty 

 

Suntem aici pentru tine

Dacă ai întrebări sau ai nevoie de informații pe care nu le-ai găsit aici, ne poți contacta.

Se trimit datele

Conectați-vă cu datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Creează cont