Managementul relațiilor cu clienții

Clientul este singura sursă directă și permanentă care aduce profit salonului. De aceea, dezvoltarea relațiilor cu clienții are un impact major în succesul afacerii. Loialitatea clientului este greu de câștigat, dar și mai greu de păstrat.

Cercetarea de piață ne conduce aproape întotdeauna către descoperirea unor segmente de piaţă diferite, în care se vor regăsi clienți cu necesităţi diverse. Saloanele de înfrumusețare trebuie să cunoască cât mai bine nevoile clienților, obiceiurile de cumpărare și stilul lor de viață. În industria beauty punem accent pe experienţa pe care clienţii o trăiesc când ajung în salon. Ne concentrăm asupra nevoilor clienților și cum  pot fi satisfăcute de salon.

1. Ce este Managementul relațiilor cu clienții?

Managementul relaţiei cu clienţii este o strategie cu o importanţa deosebită în  domeniul nostru de activitate. Acesta urmareşte crearea şi o dezvoltarea continuă a unei relaţii de lungă durată cu clienţii noştri. Toate procesele noastre sunt orientate către împlinirea cerinţelor clienţilor. Strategia orientată către client este unul dintre factorii noştri de succes.

Managementul relațiilor cu clienții depășește simpla interacțiune dintre salon și clienți. În dezvoltarea unei relații de lungă durată cu clienții, salonul analizează întregul proces de interacțiune, incluzând aici și furnizorii, partenerii  și personalul. Managementul relației cu clienții este despre alegerea strategiei și colectarea datelor pentru marketingul relației cu clienții.

Managementul relației cu clienții se bazează pe colectarea datelor despre clienți și include analize diferite ale clienților, care ajută la crearea grupurilor de clienți. Adaptarea strategiei la fiecare client este posibilă atunci când salonul deţine date şi informaţii despre comportamentul clientului în calitate de cumpărător.

2. Care este scopul Managementului relațiilor cu clienții?

Managementul relațiilor cu clienții reprezintă totalitatea strategiilor și procedurilor care au ca scop îmbunătățirea permanentă a relației cu clienții.

Scopul principal este de a crea plus valoare pentru clienții salonului. Obiectivul gestionării relației cu clienții este de a determina clienții să revină în salon și să nu aleagă serviciile concurenței. Beneficiile gestionării relațiilor sunt împărțite în două grupuri. În primul rând, va ajuta salonul să cunoască mai multe despre clienți și să înțeleagă  de ce aleg produsele sau serviciile acestuia. În al doilea rând, adăugă eficiență în alegerea acțiunilor de marketing și a strategiilor de vânzări.

3. Etapele Managementului relațiilor cu clienții

Nevoile clienților și comportamentul de cumpărare se schimbă tot timpul și, din acest motiv, saloanele ar trebui să colecteze și să își actualizeze datele clienților tot timpul.

Managementul relației cu clienții are patru etape diferite. 

Prima etapă este obținerea de noi clienți, a doua etapă este dezvoltarea relației cu clienții, astfel încât aceasta să devină benefică de ambele părți. 

A treia etapă este evoluția, pentru aprofundarea relației cu clienții. 

Ultima etapă este menținerea, care se bazează pe o bună colectare și gestionare de informații despre clienți.

 

În concluzie, managementul relațiilor cu clienții cuprinde strategii, proceduri și tehnici care gestionează și analizează interacțiunile cu clienții. Acesta colectează toate datele furnizate de un client, pe toată durata interacțiunii. Acest lucru ajută saloanele să îmbunătățească experientă clienților, ajutând la păstrarea clienților și la creșterea cifrei de afaceri.

Când vine vorba despre dezvoltarea unei afaceri de succes, clienții sunt centrul tuturor lucrurilor. Clienții decid când începe relația și când se termină. Administrarea corectă a relațiilor cu clienții este cheia succesului unei afaceri.

©2021 Egia Platformă cursuri online pentru industria beauty 

 

Suntem aici pentru tine

Dacă ai întrebări sau ai nevoie de informații pe care nu le-ai găsit aici, ne poți contacta.

Se trimit datele

Conectați-vă cu datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Creează cont