Obiective strategice pentru salon

Obiective strategice pentru salon

Stabilirea de obiective strategice pentru salon este importantă pentru a asigura creșterea și dezvoltare durabilă a acestuia. Definirea obiectivelor și realizarea unei strategii reprezintă o parte importantă a managementului strategic.

Managementul strategic cuprinde obiectivele pe termen lung și pe termen scurt ale afacerii. Conceptul de management strategic afirmă că obiectivele reflectă direcția pe care proprietarul salonului dorește să o urmeze. Obiectivele reprezintă destinația unde managerul salonului dorește să-și îndrepte afacerea.

Obiective strategice pentru salon sunt obiectivele considerate cele mai importante pentru dezvoltarea viitoare a salonului. Pentru a stabili și prioritiza obiectivele este necesară o analiză aprofundată a afacerii. Este vorba despre analiza SWOT, care reprezintă puncte forte, puncte slabe, oportunități și amenințări.

Unii manageri de saloane prefera sa analizeze prezentul cu atentie, sa anticipeze schimbarile din industria beauty si de aici sa planuiasca cum vor actiona pe viitor. Pe de alta parte, altii spun ca viitorul este aproape imposibil de prezis si, de aceea, prefera sa dezvolte strategia in functie de situatii.

Strategia determina modul in care resursele, abilitatile si competentele companiei sunt combinate pentru a crea avantajul competitiv.

Obiective strategice pentru salon – Creșterea cotei de piață

Pentru a crește afacerea trebuie să crești cota de piață. Planul de marketing începe din planul de afaceri strategic al salonului. Planul de marketing explică modul în care vor fi realizate obiectivele specifice. Planul de marketing abordează creșterea cotei de piață prin definirea ofertei de servicii, cercetarea pieței, analiza concurenței, stabilirea prețurilor și promovarea ofertei salonului. Marketingul pentru saloane s-a extins de la cei 4P și cuprinde acum două noi elemente: experiența și parcursul clientului. Valoarea pe termen lung poate fi realizată doar atunci când clientul este în centrul atenției.

Obiective strategice pentru salon – Consolidarea resurselor financiare

Resursele financiare sunt importante pentru a investi în viitoarele proiecte. Consolidarea resurselor financiare înseamnă a construi fluxuri de numerar. Dacă vrei să crești venitul în salon ai două variante: fie vinzi mai mult, fie vinzi mai scump. Atragerea de noi clienți și menținerea celor actuali te vor ajuta la creșterea cash flow-ului.

Obiective strategice pentru salon – Productivitatea

Productivitatea  înseamnă să oferi cel mai bun rezultat pentru un client în timp ce crești profitul salonului. Un salon care schimbă modul în care sunt gestionate interacțiunile cu clientul poate spori satisfacția și loialitatea. Un salon care simplifica modalitatea de programare, care reduce timpul petrecut de clienți în sala de așteptare, crește productivitatea. Instruirea și formarea angajaților , întreținerea echipamentelor și achiziția de noi echipamente eficiente intră în productivitatea salonului. Obiectivul tău ar trebui să fie furnizarea tuturor resurselor necesare angajaților pentru a crește productivitatea.

Obiective strategice pentru salon – Planificarea acțiuni

O afacere nu poate înainta fără a defini pași specifici de acțiune. Planificarea acțiunilor implică dezvoltarea obiectivelor SMART. Obiectivele sunt: specifice, măsurabile, realizabile, realiste și determinate în timp. Dezvoltarea afacerii nu se datorează planificării, ci mai degrabă punerii în practică. Implementarea și executarea eficientă duc la dezvoltarea afacerii.

Strategia dezvoltării afacerii este punctul de plecare. Insă în absența acțiunii, planurile răman doar planuri. Planurile bine concepute se impiedică sau esuează din cauza expertizei insuficiente în execuție. Trebuie să te concentrezi asupra cunoștințelor, abilităților și capacităților echipei de implementare a strategiei.

Marea majoritate a problemelor, care apar ”pe neașteptate” și soluționarea cărora nu poate fi amânată, sunt cauzate de deficiențe de ordin strategic. Strategia permite schimbarea abordării în gestiunea afacerii, din reactivă în proactivă, când unele evenimente negative și/sau riscuri sunt anticipate și sunt luate măsuri pentru prevenirea lor.

O importanță deosebită pentru dezvoltarea durabilă a salonului de înfrumusețare o au avantajele concurențiale unice (strategice), care sunt greu (sau chiar imposibil) de copiat de către concurenți. Strategia crează premizele necesare pentru a asigura pe viitor o competitivitate sporită salonului, răspunzând la întrebarea: ”Ce trebuie de făcut astăzi, pentru ca pe viitor salonul să fie câștigător în lupta concurențială?”

Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare

Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more

 

©2020  #StratEGIA dezvoltării afacerii tale!

Egia  - platformă educațională dedicată profesioniștilor  din industria de înfrumusețare

Suntem aici pentru tine

Ne poți scrie un e-mail și îți vom răspunde cât de repede putem.

Se trimit datele

Conectați-vă cu datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Creează cont