Managementul schimbării

Managementul schimbării este parte din conducerea afacerii tale.

Managementul schimbarii, fie el conștientizat sau nu, este o provocare. Eşti expus eşecului în afaceri doar dacă laşi schimbarea să te controleze. Vestea bună este că poţi să controlezi chiar tu schimbarea, prin ceea ce faci, prin obiective şi priorităţi.

Cine suntem astăzi este rezultatul alegerii pe care am făcut-o ieri. Mâine vom deveni ce am ales să fim astăzi. Schimbarea este un fapt al vieții. Lumea se schimbă și așa se va întâmpla întotdeauna, iar o organizaţie de succes este cea care obţine rezultate bune în vremuri imprevizibile. Poţi da vina pe concurență, pe piaţă, pe produse, pe furnizori, pe practicile imorale ale colegilor din breaslă sau pe angajați.  Poţi face toate aceste lucruri, însă, trebuie să nu uiţi faptul că alţii obţin succese pe aceeaşi piaţă. S-au adaptat schimbărilor, şi-au asumat riscuri şi sunt flexibili în ceea ce fac.

Einstein a dat nebuniei următoarea definiţie: „să faci acelaşi lucru iar şi iar şi să aştepţi rezultate diferite.”  Nu este un secret că asigurarea competitivităţii noastre viitoare depinde de modul in care ne depărtăm de cărările deja bătătorite.

Schimbarea este permanentă. Vom  avea mereu parte de schimbări.

Managementul schimbării, ca întreg proces de schimbare al afacerii trebuie să stimuleze angajaţii să facă lucrurile la care se pricep cel mai bine şi care îi pasionează în scopul individual dar, totodată, al întregii echipe.  În munca desfăşurată în firma, angajaţii au patru modele diferite de conversie a energiei:

  • Fizic – munca mai multă
  • Profesional – munca mai inteligentă
  • Psihologic – munca mai implicată
  • Procesual – munca în comun.

Munca în comun, permite întregului să fie mai valoros decât suma părţilor.

Pe întreg parcursul procesului de schimbare organizaţională, managerul salonului de înfrumusețare nu trebuie să fie surprins de următoarele 3 întrebări ale membrilor echipei:

  • De ce trebuie să mă schimb / să ne schimbăm?
  • De ce trebuie să îmi pese / să ne pese?
  • De ce trebuie să contribui / contribuim?

De obicei, rezistenta la schimbare se datorează 80% motivului şi doar 20% obiectului schimbării şi modalităţilor acesteia. Trebuie să răspundeţi la „de ce-ul” echipei. Chiar şi aşa, cunoscând motivul schimbării, unii angajaţi se vor implica mai puţin în implementare. Uneori, managerul va deschide uşa spre schimbare şi oamenii vor trece pragul schimbării. Alteori, managerul salonului de înfrumusețare este mai eficient dacă îi trage pur şi simplu în partea cealaltă.

Capacitatea de adaptare şi de schimbare, precum şi flexibilitatea sunt esenţiale pentru dezvoltarea afacerii. Flexibilitatea este un proces continuu de examinare a situaţie şi de adaptare rapidă la noile circumstanţe.

 „Asta e tragedia omului – lucrurile din jur se schimbă. Dar el nu.” Machiavelli

Atunci când condiţiile din jurul afacerii tale se schimbă, trebuie să te adaptezi şi să fii flexibil. Continuă să te schimbi şi să produci schimbare. Rămâi pe poziţie şi vei reuşi să obţii rezultate, în vreme ce concurenţa se clatină.

Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare

Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more

 

Suntem aici pentru tine

Ne poți scrie un e-mail și îți vom răspunde cât de repede putem.

Se trimit datele

©2018  #StratEGIA dezvoltării afacerii tale!

Egia  - platformă educațională dedicată persoanelor din industria de înfrumusețare

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account