imbunatatirea nivelului de servire a clientilor

Ori de câte ori mă aflu într-un salon, fie  în calitate de Client Misterios, fie în calitate de clientă, îmi place să urmăresc felul în care managerii de salon şi angajaţii înţeleg să facă afaceri în domeniul serviciilor de înfrumuseţare. Îmi place să învăţ ceva nou la fiecare vizită cu privire la imbunatatirea nivelului de servire a clientilor.

Se spune ca oamenii inteligenți învață din greșelile lor. Dar cei cu adevărat iscusiţi  învață din greșelile altora. Sunt 3 greşeli frecvente pe care le-am remarcat în servirea clienţilor din saloanele de înfrumuseţare. Aceste greşeli sunt uşor de făcut, dar şi mai uşor de prevenit.

Ţi-am pregătit 3 sfaturi pentru imbunătăţirea nivelului de servire a clienţilor în salonul de înfrumuseţare:

 

Clienții salonului remarcă lucrurile mici

Deşi nu intru în salon pentru a utiliza toaleta,  judec salonul în funcţie de curăţenia, sau lipsa acesteia, în toaletă. Nu pot trece cu vederea lipsa curăţeniei, şi nu sunt doar eu aşa. „Fără pată” sau curăţenie „luna” este ceea ce îşi doreşte fiecare client al salonului.

Sunt încă multe saloane care nu îţi pun la dispoziţie nici o variantă pentru a-ţi usca mâinile după spălare. Nu îmi doresc să folosesc un prosop pe care deja l-au folosit mai mulţi clienţi. Nu cer saloanelor să investească în uscătoare de mâini dacă nu au buget. Însă, o rolă de prosoape de hârtie este cea mai simplă soluţie.

Saloanele de înfrumuseţare de succes reuşesc, chiar şi în zilele foarte aglomerate, să facă faţă volumului de muncă şi asigură curăţenia pe întreg parcursul zilei.

 

“Părerea dumneavoastră este importantă pentru noi”

Una dintre cele mai bune tehnici pentru a  îmbunătăţii strategia de dezvoltare a afacerii este să ceri părerea clienţilor. Conţinutul întrebărilor cuprinse este important, însă şi felul în care soliciţi părerea clienţilor va spune ceva despre tine. Deşi încă nu este o tehnică utilizată de multe saloane, mi s-a întâmplat că în momentul achitării serviciilor să mi se întindă spre completare un formular de feedback.

Dacă vrei opinia mea, despre salon în general, poţi să îmi dai acest formular înainte, chiar în momentul în care stau în camera de aşteptare şi nu prea am ce face. Dacă totuşi îmi dai formularul când sunt cu un picior în afara salonului, măcar nu sta în ceafa mea să vezi ce completez şi ce calificativ consider că merită salonul.

 

Omul invizibil

Am ajuns la un salon din cartierul Militari şi, la recepţie, angajată era ocupată cu o clientă care încerca să facă programări pentru mai multe proceduri de îngrijire pentru următoarele 3 luni. Aşa cum am menţionat şi la începutul acestui articol, îmi place să învăţ câte ceva la fiecare vizită în salon. Pot spune că admiram modalitatea de lucru a angajatei şi abilităţile ei de vânzare. Toate bune şi frumoase, însă, iată-mă, după 12 minute, în acelaşi loc… omul invizibil… pentru că se pare că nu mă observase nimeni.

Un simplu zâmbet însoţit de „ne ocupăm îndată de dumneavoastră” ar fi putut face o diferenţă majoră. Aş fi simţit că m-a observat, ca şi eu contez.

Saloanele de succes se asigură că recepționerii lor fac acest lucru. Sunt sigură că nici clienta din faţa mea nu ar fi deranjată de această mică, foarte mică, intervenţie a personalului de la recepţie. Cât despre mine, aş zâmbi şi eu. Nu sunt invizibilă.

Să recunoaştem că tindem să punem accent prea mare pe cantitate, pe numărul de clienţii, nu pe calitate. Ne concentrăm eforturile pe realizarea unui număr cât mai mare de clienţii lunar, dar trebuie să înţelegem că o strategie axată exclusiv pe cantitate reprezintă neajunsuri. În mediul competitiv de astăzi, dacă nu investim timp şi energie în acţiuni pentru imbunătăţirea nivelului de servire a clienţilor, este posibil să nu avem şansa de a construi  relaţii de lungă durată.

Care dintre cele 3 sfaturi pentru imbunătăţirea nivelului de servire a clienţilor în salonul de înfrumuseţare le poţi implementa în activitatea ta?

Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare

Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more

 

Suntem aici pentru tine

Ne poți scrie un e-mail și îți vom răspunde cât de repede putem.

Se trimit datele

©2019  #StratEGIA dezvoltării afacerii tale!

Egia  - platformă educațională dedicată persoanelor din industria de înfrumusețare

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account