Cum îţi păstrezi clienţii

Cum îţi păstrezi clienţii dacă îți pleacă angajații?

Se poate întâmpla oricărui salon. Angajaţii vin şi pleacă. Indiferent de motivele despărţirii, vei avea emoţii de fiecare dată. Ce faci dacă pleacă şi clienţii? Dacă migrează şi aceştia spre noul salon în care lucrează fosta ta manichiuristă / coafeză? Cum îți păstrezi clienții?

Am ales 6 acţiuni de marketing pentru a împiedica angajata să plece la pachet cu clienţii salonului:

1. Contactează imediat clienţii fostei angajate

Primul pas esenţial pe care trebuie să îl faci este acela de a păstra legătura cu clienţii şi de a recomanda un alt membru al echipei pentru serviciile viitoare. În plus, este mult mai bine să audă de la tine de plecarea angajatei, în loc de “micile bârfe” din afara salonului.

În această situaţie, recomandarea mea personală este contactul telefonic. Îţi da posibilitatea să le arăţi că îţi pasă de ei şi poţi face o programare la alt membru al echipei.  Un mesaj sms este mult prea puţin pentru re-programarea clienţilor. În situaţia în care ai încercat de 2 ori şi nu ai reuşit să dai de toţi clienţii, acestora din urmă le poţi trimite un mail.

2. Ce vei spune despre plecarea angajatei

Acceptă plecarea angajatei într-un mod pozitiv. Pune salonul într-o lumina bună şi include printre rânduri „ Maria este un om extraordinar şi îi urăm mult succes!”. Apoi concentrează-te şi menţine mesajul salonului simplu şi la obiect. Pune accent pe beneficiile clientului. NU vorbi despre motivele pentru care a plecat angajata sau despre ce crezi că va spune ea despre plecarea ei sau despre salon. Acum, este o ocazie bună să prezinţi lucruri bune despre salonul tău: un nou membru, premiile câştigate, ultimele cursuri şi workshopuri la care a participat echipa.

3. Nu lăsa loc pentru bârfe dacă un membru al echipei pleacă

Echipa rămasă, de cele mai multe ori, în astfel de  situaţii, are tendinţa de a porni diverse bârfe. Nu încuraja acest lucru. Indiferent de abilităţile şi calităţile fostei angajate, nu lăsa echipa să spună lucruri nepotrivite clienţilor despre fosta angajată. Este un nivel la care nici un membru al echipei nu trebuie să coboare.Întreagă echipa se va concentra pe lucruri pozitive şi îşi va menţine atenţia îndreptată către satisfacerea cerinţelor clienţilor.

4. Pregăteşte un script pentru păstrarea clienţilor

Pregăteşte un script care să conţină informaţiile pe care fiecare membru al echipei le va cunoaşte şi le va transmite mai departe clienţilor. Nu vorbesc doar de personalul de la recepţie, ci de întreagă echipă. Asigură-te că a ajuns informaţia la ei în cel mai scurt timp cu putinţă şi că aceştia au reţinut ce este important. Atunci când un client sună pentru re-programare, receptionista va avea pregătit mesajul potrivit pentru a anunţa plecarea fostei angajate şi pentru a face programarea la alt membru al echipei salonului.

5. Determină-i pe clienţi să rămână

Trebuie să fii pregătită pentru o avalanşă de oferte pe care noul salon în care lucrează fost ta angajată le va trimite către baza de clienţi. Acum e momentul potrivit să ai o strategie de marketing specială pentru aceşti clienţi. Merită fiecare efort de a menţine clienţii prin oferte promoţionale şi prin plus valoare adăugată fiecărei vizite a clientului în salon.

Nu ceda uşor! Caută cele mai potrivite oferte pentru a răspunde dorinţelor clientelor tale. Chiar dacă pare greu şi costisitor, este mult mai uşor să-i păstrezi decât să cauţi alţi noi clienţi.

6. Rămâi cu ochii pe reţelele sociale

Urmăreşte ce se întâmplă pe reţelele sociale, în special urmăreşte ofertele promovate de noul salon în care lucrează fost angajată. Postează mai des şi prezintă serviciile pe care le oferă salonul şi  întreagă echipa. Construieşte-ţi un brand puternic şi dezvoltă cledibilitate.

6 + Clienţi pleacă…

Vor exista şi clienţi care vor migra către noul salon. Nu dispera! Concentrează-te pe cei care rămân şi transformă vizita lor în salon într-o experinţă memorabilă. Concentrează-te pe calitatea serviciilor şi vor rămâne fideli indiferent de componenţa echipei.

Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare

Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more

 

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Suntem aici pentru tine

Ne poți scrie un e-mail și îți vom răspunde cât de repede putem.

Se trimit datele

©2019  #StratEGIA dezvoltării afacerii tale!

Egia  - platformă educațională dedicată persoanelor din industria de înfrumusețare

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account