Atragerea clienţilor în salon

Atragerea clienţilor în salon este o provocare continuă pentru managerii de saloane de înfrumusețare. Dacă ai un salon, deci o afacere de tip  B2C (business to consumer), cu siguranţă te  gândeşti  la metode noi de a atrage clienţi. Atragerea clienţilor ţine, în special, de un singur lucru: încrederea. Decizia clienţilor tăi de a reveni în salon depinde de încrederea pe care o transmit salonul şi angajaţii tăi prin serviciile oferite.

12 sfaturi utile pentru atragerea clienţilor în salon

1. Clienţii revin în salonul unde oamenii  sunt pe placul lor.

Prin urmare, pentru atragerea clienţilor în salon, instruieşte-ţi echipa să se comporte astfel încât să fie plăcută cât mai multor clienţi. Echipa va fi mereu politicoasă şi cu zâmbetul pe buze, şi va evita orice discuţie în contradictoriu.

2. Clienţii vor reveni în salonul tău dacă echipa se ţine întotdeauna de cuvânt. Prin urmare, atunci când se face o promisiune, ea trebuie respectată. Programările se fac cu un scop bine definit, atât pentru salon, cât mai ales pentru client. Nu îi cunoşti întreg programul, deci respectă cu strictete programările.

3. Clienţii se vor simţi întotdeauna  atraşi de profesionalismul angajaţilor. Angajaţii care oferă sfaturi utile, recomandări potrivite fiecărui client, vor convinge mult mai uşor clienţii să revină, fără să folosească cuvântul programare.

Spre exemplu, să presupunem că aveţi în salonul dumneavoastră o clientă care  doreşte la un moment dat să cumpere un produs pentru îngrijirea părului care nu i se potriveşte. Angajată dvs. ştie foarte bine asta şi îi va recomanda un alt produs de îngrijire care e perfect pentru ea. După o astfel de experienţă aţi câştigat pentru mult timp loialitatea clientului dvs.

4. Atragerea clienților în salon are legătură strânsă cu ideea conform căreia clienţii vor să beneficieze de servicii de înfrumuseţare de la experţi în domeniul lor de activitate.

Dacă aveţi diplome ale salonului sau diplome obţinute de către angajaţii dvs., expuneţi-le în salon. Folosiţi site-ul salonului pentru a posta şi aceste diplome, dar şi poze cu participarea echipei la cursuri de  specializare în domeniu. Construiţi imaginea unei echipe de experți.

5. Clienţii revin în acele saloane unde îi simt pe angajaţi că fiind corecţi şi oneşti. Nu minţiţi în anunţurile promoţionale doar pentru a-i atrage pe clienţi în salon o singură dată. S-ar putea ca pe termen scurt să aveţi succes în atragerea clienţilor în salon. Dar pe termen mediu şi lung, adevărul este cea mai bună metodă de a atrage noi clienţi.

6. Clienţii revin doar în acele saloane care nu sunt respingătoare prin felul în care arată.

Curăţenia în întreg salonul trebuie să fie impecabilă. Igienă instrumentelor trebuie să fie corespunzătoare. Şi angajaţii dvs. vor purta  îmbrăcăminte cu bun gust.

7. Instruiți-vă angajaţii să se comporte natural, prietenos și să manifeste un interes sincer în tot ceea ce spune clientul.

Angajații nu vor purta discuţii între ei atunci când sunt clienţi în salon, iar fiecare discuţie purtată cu clientul este strict profesională.

8. În momentul în care clientul beneficiază de serviciile salonului, el se aşteaptă că angajatul să îi fie dedicat (mai ales că plăteşte pentru asta). Aşadar, angajatul este implicat 100%, nu vorbeşte la telefon în timpul procedurii, nici la telefonul personal, nici la telefonul de programări dacă este solicitat de către un alt client.

9. Clienţilor le place compania oamenilor modeşti. Prin urmare, nu vă lăudaţi excesiv şi nici nu vă purtaţi arogant. Nu purtaţi discuţii în fată  clientului despre cât de mulţi bani câştigaţi dvs. De fapt, nu discutaţi niciodată acest subiect cu clienţii: în cazul în care câştigaţi lunar puţin, vor crede că nu sunteţi foarte bun în ceea ce faceţi. Pe de altă parte, în cazul în care câştigaţi mult vor avea impresia că asta se întâmplă pentru că practicaţi tarife foarte mari.

10. Clienţii vor reveni în salonul frecventat de cât mai mulţi clienţi.

Cu cât aveţi caietul de programări mai plin cu atât sunteţi conceput că fiind un salon de succes. Ce părere aveţi despre un salon în  a cărui camera de aşteptare  nu e niciodată nimeni sau despre cosmeticiana care poate veni oricând, oriunde?

11. Clienţii vor reveni la profesioniştii care le rezolva problemele în schimbul unui preţ pe care sunt dispuşi să-l plătească. Preţul este un factor de decizie, dar nu este cel mai important. Pentru client primează rezolvarea problemelor, satisfacerea dorinţelor şi a nevoilor.

12. Clienţii iubesc stabilitatea. Oferta de preţ nu trebuie modificată des. Alocă timp suficient pentru calcule înainte să printezi oferta de preţ şi asigură-te că ai acoperit toate cheltuielile.

 

Există clienţi mulţumiţi şi clienţi satisfăcuţi. Tu ce fel de clienţi ai vrea să ai? Nu uita că ei  vor să primească mai mult decât li s-a promis! Ori de câte ori vei oferi clienţilor mai mult decât ei se aşteaptă, ei vor fi mai mult decât încântaţi de acest lucru, şi faci astfel un prim pas spre loializare.

 

Ce sfaturi ţi se par mai potrivite şi mai uşor de implementat în salonul tău?

Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare

Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more

 

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Suntem aici pentru tine

Ne poți scrie un e-mail și îți vom răspunde cât de repede putem.

Se trimit datele

©2019  #StratEGIA dezvoltării afacerii tale!

Egia  - platformă educațională dedicată persoanelor din industria de înfrumusețare

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account