4 paşi pentru un plan de marketing eficient

4 paşi pentru un plan de marketing eficient

 

Pasul 1. Analizaţi-vă piaţă.

Aflati cine sunt clienţii, ce nevoi au, când şi cât de mult vor plăti pentru nevoile şi dorinţele lor. Aflati care este pozitia salonului dvs. pe piata. care este motiul pentru care clientii va prefera serviciile? Cine concurează cu dumneavoastră, ce avantaje aveţi, ce avantaje are concurenţa? Determinati punctele slabe ale concurentei si modul in care pot fi exploatate.

Baza strategiei de marketing îl reprezintă locul în care vă aflaţi cu firma acum. Analizaţi corect pentru a putea planifica acţiuni corecte.

4 paşi pentru un plan de marketing eficient

Pasul 2. Stabiliţi-vă scopurile.

Dacă porniţi la drum dar nu ştiţi unde vreţi să ajungeţi, cu siguranţă nu veţi ajunge acolo. Dacă analizaţi bine piaţa veţi şti ce scopuri să definiţi. Unde vreţi să ajungeţi cu dezvoltarea afacerii? Care este filozofia firmei? Ce avantaje concurenţiale oferim? Care este cifra de afaceri dorită? Câţi clienţi noi trebuie atraşi şi cum îi păstrăm? Cum vom creşte efectiv vânzările?

Ce scopuri sunt prioritare: impregnarea unei imagini pozitive, grijă pentru păstrarea clienţilor actuali. Optimizarea costurilor, atragerea de clienţi noi sau creşterea gradului de a fi cunoscut în domeniu.

4 paşi pentru un plan de marketing eficient

Pasul 3. Planificaţi-vă drumul către scopuri.

Stabiliţi în această etapă mix ul de marketing (produs, preţ, plasare, promovare). Ce servicii oferiţi, ce preţuri oferiţi, ce cale de desfacere adoptaţi, cum află clienţii de serviciile dumneavoastră. Planul de acţiune este reprezentat de cei 4 P, mix-ul de marketing. Aspectele pe care trebuie să le luaţi în considerare sunt:

Pentru politica de produs

  • Ce nevoi ale clientului vom satisface?
  • Ce avantaje concurenţiale oferim?
  • Ce grupe de servicii oferim? Ce mărci de produse utilizăm?

Pentru politica de preţ

  • La ce preţ obţinem suficient profit?
  • Cât de mari sunt preţurile concurenţilor?
  • Ce programe de reduceri de preţ avem pentru întâmpinarea noilor clienţi?

Pentru politica de plasare

  • În ce mod ajunge serviciul la clienţi?Cum putem optimiza deservirea clienţilor?
  • Consiliem clienţii înainte şi în timpul serviciilor de înfrumuseţare
  • Clienţii au acces facil la contacte, cataloage, liste de preţuri?

Pentru politica de promovare

  • Cum vă prezentaţi afacerea în 60 secunde?
  • Ce argumente aveţi că să vindeţi serviciile?
  • Care este imaginea firmei?

4 paşi pentru un plan de marketing eficient

Pasul 4. Stabiliţi-vă acţiunile.

A eşua să planifici înseamnă a planifica să eşuezi. Stabileşte-ţi clar un calendar al activităţilor de marketing pentru această perioadă. Acesta va conţine informaţii clare despre ce, când şi unde face. Stabileşte şi cine se va ocupa de aceste activităţi.

Stabileşte-ţi bugetul pentru marketing din timp. Marketingul trebuie văzut că o investiţie. Nu uita că vei avea nevoie să aloci buget pentru: promovare pe facebook, oferte printate, modificare site, recompense/stimulare angajaţi. Acordă o atenţie sporită politicii de discounturi, fiecare discount este un cost pentru tine. Fă-ţi bine calculele şi vezi ce poţi oferi şi până unde poţi merge cu reducerile de preţ. Poţi mai bine să oferi plus valoare serviciilor, în loc de discounturi.

Alege ce promoţii vei desfăşura. Nu încerca să faci prea multe într-un timp prea scurt şi de altfel prea încărcat. Pune mai bine accent pe calitate, nu pe cantitate.

 

 

Inspirație și generare de oportunități pentru industria de înfrumusețare

Află idei noi de marketing pentru saloane, antreprenoriat, management, dezvoltarea afacerii & more

 

Suntem aici pentru tine

Ne poți scrie un e-mail și îți vom răspunde cât de repede putem.

Se trimit datele

©2019  #StratEGIA dezvoltării afacerii tale!

Egia  - platformă educațională dedicată persoanelor din industria de înfrumusețare

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account